Frågor & Svar
Vad innefattar kostnaderna i prislistan?
Kostnaderna i prislistan avser en timlön och inkluderar alla tilläggsavgifter som övertid. Detta gäller för varje befattning inom restaurang- och hotellsektorn, från hovmästare till diskare. Vi strävar efter att skapa transparens i vår prissättning, därför har vi inga dolda kostnader. Detta innebär att priset du ser är det pris du betalar.
Vad är minsta faktureringstid?
Minsta faktureringstid hos oss är 5 timmar per anställd. Vi tar betalt för varje timme som påbörjas, vilket betyder att även om en arbetstagare skulle jobba i exempelvis fem och en halv timme, kommer det att faktureras som sex hela timmar. Detta är standard inom branschen och hjälper till att hålla en tydlig och enhetlig prissättning.
Vad händer om jag behöver avboka personalen?
Vi förstår att ibland kan planer ändras. Om personal avbokas mindre än 24 timmar före arbetspasset, kommer det dock att faktureras till fullt pris. Detta beror på att vi garanterar inkomst till vår personal även om de inte får möjlighet att arbeta på grund av en sen avbokning.
Finns det några extra avgifter, som en bokningsavgift?
Nej, vi tar inte ut någon bokningsavgift. Vi tror på enkelhet och transparens i vår prissättning. Allt är inkluderat i timpriset, vilket gör det lätt för dig som kund att budgetera och förstå vad du betalar för.
Hur ofta faktureras tjänsterna och vad är betalningsperioden?
Om en faktura inte betalas inom period läggs en förseningsavgift på 5% till för de första 10 dagarna efter förfallodatumet. Om fakturan fortfarande inte betalas, överlämnas ärendet till inkasso och skulden forsätter öka med 5% var 10 dag exkl. inkasso avgifter.
Om du fortfarande är osäker så tveka inte att kontakta oss.